Sari, Noverita Kartika (2019) PERSONAL BRANDING ADIPATI DOLKEN MELALUI MEDIA SOSIAL (Analisis Semiotika Ferdinand De Saussure di Akun Instagram @Erigostore ). Undergraduate thesis, Universitas Satya Negara Indonesia.
Text
Noverita Kartika Sari - ABSTRAK.pdf Download (523kB) |
Abstract
Instagram social media users in Indonesia are quite high. In addition to sharing photos, Instagram can be used to display a person's personal branding. The purpose of the research is to find out the personal branding of Adipati Dolken in forming signs, signifier and signified on the @erigostore Instagram account. This research uses the new media theory and interprets it with semiotics Ferdinand De Saussure to see signs, signifier and signified between Adipati Dolken and the Erigo brand. Using qualitative research. Data collection techniques used in this research are documentation in the form of photographs. Keywords: Instagram, Image, Brand, Personal Branding, Signs, Signifier, and Signified. ABSTRAK Pengguna media sosial instagram di indonesia cukup tinggi. Selain ajang berbagi foto, instagram dapat dimanfaatkan untuk menampilkan personal branding diri seseorang. Tujuan penelitian untuk mengetahui personal branding Adipati Dolken dalam membentuk tanda, penanda dan pertanda di akun instagram @erigostore. Penelitian ini mengguakan teori Simulacra dan menginterpretsikan dengan semiotika Ferdinand De Saussure untuk melihat tanda, penanda dan pertanda antara Adipati Dolken dan brand erigo. Menggunakan penelitian kualitatif. Teknik pengumpulan data yang digunakan penelitian adalah dengan wawancara dan dokumentasi berupa foto.
Item Type: | Thesis (Undergraduate) |
---|---|
Subjects: | Comunication |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik > Ilmu Komunikasi (S1) |
Depositing User: | Tn Satrio Wibowo |
Date Deposited: | 04 Apr 2023 03:49 |
Last Modified: | 04 Apr 2023 03:49 |
URI: | http://repo.usni.ac.id/id/eprint/3222 |
Actions (login required)
View Item |